نوم |Gnome

04:24 1402/10/28 - لوزیَن

مهندس، کیمیاگر و مخترع‌ ماهری هستند. آن‌ها مایلند در روند استاد کاری شدن اشتباه کنند، خطرهای جسورانه‌ای را بپذیرند و به خود بخندند

 

لانه‌های روشن

نوم‌ها خانه‌های خود را در سرزمین‌های پر از تپه و جنگلی می‌سازند. آن‌ها در زیر زمین زندگی می‌کنند اما از دوارف‌ها هوای تازه بیشتری دارند و هر زمان که بتوانند از دنیای طبیعی و زنده در سطح زمین لذت می‌برند. خانه‌های آن‌ها توسط سازه‌های هوشمندانه و سراب‌های ساده کاملا پنهان شده‌اند. افرادی که مورد استقبال نوم‌ها هستند به سرعت به لانه‌های روشن و گرم وارد می‌شوند، افرادی که مورد استقبال نیستند در وهله اول لانه‌ها را پیدا نمی‌کنند.
نوم‌هایی که در سرزمین‌های انسانی مستقر می‌شوند معمولا جواهرساز، مهندس، حکیم یا مخترع می‌شوند. برخی از خانواده‌های انسانی معلم‌های نوم مخصوصی را در خدمت خود دارند شاگردان آن‌ها از ترکیبی از یادگیری جدی و شوخی لذت می‌برند. یک نوم ممکن است در طول زندگی طولانی خود چندین نسل از یک خانواده انسانی را تعلیم دهد.

دیدن دنیا

نوم‌های کنجکاو و پرشور ممکن است به عنوان راهی برای دیدن دنیا یا برای عشق به کاوش سراغ ماجراجویی بروند. نوم‌هایی که عاشق جواهر هستند ممکن است ماجراجویی را به عنوان مسیری سریع و شاید خطرناک به ثروت ببینند. صرف نظر از اینکه چه چیزی آن‌ها را به سمت ماجراجویی سوق می‌دهد، نوم‌هایی که این شیوه زندگی را در پیش می‌گیرند، به همان اندازه که از هر فعالیت دیگری که انجام می‌دهند، از آن لذت می‌برند.

همیشه قدرشناس

به‌ندرت پیش میاید که یک نوم متخاصم یا بدخواه دیگری باشد، مگر اینکه به او ضربه مستهلکی وارد شده باشد. نوم‌ها می‌دانند که بیشتر نژاد‌ها شوخ‌طبعی آن‌ها را درک نمی‌کنند، اما آن‌ها از همراهی هرکس دیگری لذت می‌برند.

اسامی نوم‌ها

نوم‌ها عاشق اسم هستند و بیشتر آن‌ها حدود شش اسم دارند. مادر، پدر، بزرگ قبیله، خاله و دایی و عمو و عمه، هر‌کدام ممکن است یک یا چند نام را به یک نوم بدهند و اسامی مستعار ممکن است توسط هرکسی ساخته و ماندگار شده باشند. اسامی نوم‌ها معمولا نسخه‌ای از نام اجداد یا اقوام دور است، اگرچه برخی از آن‌ها اختراعات کاملا جدیدی هستند. هنگام برخورد با انسان‌ها و افراد دیگری که در مورد اسامی “محافظه‌کار” هستند، یک نوم از سه اسم استفاده می‌کند، یک نام شخصی، یک نام قبیله‌ای و یک نام مستعار، و آن‌هایی را انتخاب می‌کنند که از گفتنشان از همه لذت‌بخش‌تر است

دو نوع اصلی نوم در جهان‌های D&D وجود دارد: نوم جنگلی | Forest Gnome و نومسنگی | Rock Gnome. باید یکی از انواع یا موردی دیگر از دیگر منابع را انتخاب کنید.

 

ویژگی‌های نوم

 

کاراکتر نوم شما دارای ویژگی‌های مشترکی با سایر نوم‌ها می‌باشد.

 

افزایش امتیاز توانایی

امتیاز Intelligence شما 2 عدد افزایش می‌یابد.

سن

سرعت رشد نوم‌ها مانند انسان‌ها است اما در 40 سالگی به بزرگ‌سالی می‌رسند. آن‌ها بین 350 تا 500 سال عمر می‌کنند.

گرایش اخلاقی

نوم‌ها عموما خوب هستند. کسانی که به قانون‌مندی گرایش دارند حکیم، مهندس، محقق، دانشمند یا مخترع می‌شوند. کسانی که به هرج و مرج گرایش دارند نقال، عیار، سیار یا جواهرسازی بوالهس می‌شوند. نوم‌ها خوش قلب هستند و حتی آن‌هایی که حقه‌باز هستند بیشتر بازیگوش هستند تا شرور.

اندازه

قد بین 90 و  120 سانت با میانگین وزنی 20 کیلویی. سایز شما کوچک (Small) محسوب می‌شود.

سرعت

سرعت راه رفتن شما 25 فوت است.

دید در تاریکی

از آنجایی که به زندگی در زیر زمین عادت دارید، در شرایط تاریک و کم نور دید خوبی دارید. شما می‌توانید در نور کم در فاصله 60 فوتی خود مانند روشنایی، و در تاریکی مانند نور کم ببینید. شما نمی‌توانید رنگ را در تاریکی تشخیص دهید و فقط سایه‌های متفاوتی از خاکستری می‌بینید.

زیرکی نومی

در تاس‌های نجات Intelligence، Wisdom و Charisma مقابل جادو، Advantageدارید.

زبان‌ها

می‌توانید Common و Gnomish صحبت کنید، بخوانید و بنویسید. زبان نومی که از الفبای دوارفی استفاده می‌کند، به دلیل رساله‌های فنی و مقاله‌های پر از دانشی که با آن نوشته شده‌اند، در جهان مشهور است.

 

نوم جنگلی | Forest Gnome

شما به عنوان یک نوم جنگلی مهارتی ذاتی برای جادوی سراب و مخفی‌کاری دارید.

افزایش امتیاز توانایی

امتیاز Dexterity شما 1 عدد افزایش می‌یابد.

ایلوژنیست مادرزاد

شما کنتریپ Minor Illusion را می‌دانید. Intelligence ابیلیتی جادوگری شما برای آن است.

ارتباط با حیوانات کوچک

شما می‌توانید از طریق صدا و اشاره، ارتباطی سطحی و ساده با حیوانات Small یا کوچک‌تر داشته باشید.

 

نوم سنگی | Rock Gnome

شما به عنوان یک نوم سنگی، ابتکار، خلاقیت و سرسختی بیشتری نسبت به دیگر نوم‌ها دارید.

افزایش امتیاز توانایی

امتیاز Constitution شما 1 عدد افزایش می‌یابد.

دانش آرتیفیسرها

هر زمان که تاس Intelligence (History) برای چک کردن یک شیء جادویی، وسایل کیمیاگری یا دستگاه‌های فناوری می‌ریزید، می‌توانین دو برابر پروفیشنسی بونس خود را به‌جای هر میزان آن که به طور معمول اضافه می‌کنید، به آن اضافه کنید.

تینکر شما در استفاده از ابزار Tinker’s Tools مهارت دارید. با استفاده از آن ابزار، می‌توانید 1 ساعت زمان و موادی به ارزش 10 gp خرج کرده تا یک دستگاه بسیار کوچک بسازید (AC 5, 1 hp). این دستگاه پس از 24 ساعت (مگر اینکه 1 ساعت زمان برای تعمیر آن بگذارید) یا با یک اکشن توسط شما از کار می‌افتد. در صورت از کار افتادن، می‌توانید موادی که خرج آن کردید را پس بگیرید. می‌توانید تا سه عدد دستگاه فعال داشته باشید.
هنگامی که یک دستگاه می‌سازید، یکی از موارد زیر را انتخاب کنید:
اسباب‌بازی کوکی: این اسباب‌بازی یک حیوان، هیولا یا شخص مثل قورباغه، موش، پرنده، اژدها یا سرباز است. هنگامی که روی زمین قرار می‌گیرد، اسباب‌بازی در هر نوبت شما 5 فوت روی زمین در یک جهت تصادفی حرکت می‌کند. با توجه به موجودی که شبیه آن است، صداهای متناسبی نیز در می‌آورد.
آتش‌زنه: این دستگاه آتش کوچکی را درست می‌کند که می‌توانید با آن شمع، مشعل یا آتش بزرگی را درست کنید. استفاده از آتش‌زنه نیاز به اکشن شما دارد.
جعبه موسیقی: این جعبه موسیقی هنگامی که باز می‌شود یک آهنگ با صدای متوسط پخش می‌کند. وقتی جعبه بسته می‌شود یا به انتهای آهنگ می‌رسد پخش آن متوقف می‌شود.